M.A.C. Vegas Volt

 photo vegasvoltheader_zps0f7c5a2c.jpgWe vliegen er meteen met goede moed en aangename surprises het nieuwe jaar in, vind je ook niet? Dit is de aller-aller-eerste post van 2014! Dit gezegd zijnde gaan we over naar het product itself: de Amplified creme lipstick van M.A.C. en alltime favorite Vegas Volt! Welgeteld 3 jaar heb ik erover gedaan om deze te bemachtigen dus ik ben zó blij dat deze eindelijk van mij is. Ik heb hem weliswaar niet bemachtigd in een M.A.C. store maar wel in de Estée Lauder Company (outlet) Store in Orlando! Aldus vond ik dat deze lipstick gewoon moest gebubliceerd worden op Rokprinses.

 photo vegasvolt2_zpseb288703.jpgIedereen geniet vast nog van een leuke en geslaagde Nieuwjaarsavond en ik lig vast ook nog in bed wanneer deze post online is gekomen (6.00u ’s morgens) maar gelukkig had ik deze nog net als laatste getypt in 2013.  Terug naar het topic van vandaag, “DE” Vegas Volt.

De kennismaking kwam in 2010 toen ik heel kort voor M.A.C. ging werken en ik een week op Basic Training mocht in Nederland. Ik kwam een heel erg leuke Nederlandse meid tegen die al een tijdje bij M.A.C. in Nederland werkte en haar lievelingskleur was toen Vegas Volt. Ik kende toen uiteraard niet alle namen die aan elk kleurtje waren gelinkt maar omdat je in de trainingszaal alle producten had staan en ze me dus die toonde wist ik exact waarom ze die juist zo mooi vond. Ik had toen ook zowat m’n hart verloren aan dit M.A.C. kleurtje. Wat is dit nu? Het is geen rood, het is geen oranje maar het is voor mij gewoon beide! Simpelweg gezegd, ik vind mezelf niet zo mooi staan met gelijk welke rode lipstick en een knaloranje moet je ook niet op m’n lippen smeren.
. photo vegasvolt4_zps81224f19.jpgTen eerste is het een creme lipstick wat dus inhoud dat deze net iets romiger is van textuur. Bij deze heb ik ook telkens het gevoel meer ‘voeding’ te krijgen dan een standaard lipstick die vaak de neiging geeft je lippen uit te drogen en laat ik je nu zeggen dat ik daar sowieso al snel last van heb.

Ik ga uiteraard niet zo vaak naar een counter van dit merk, maar als ik er langskom vraag ik telkens of ze de Vegas Volt terug in hun assortiment hebben want echt waar, telkens ik kom zijn ze dus telkens uitverkocht. Gelijk welk land ik bezoek, ik heb altijd de pech. Hiervoor ben ik in San Francisco een aantal keer geweest, in Rome deze zomer, Nederland, België… Nee, deze lipstick was precies niet voorbestemd voor mij. Toch liet ik de hoop niet zakken want ooit op een dag zou ik deze wel eens bemachtigen, al mocht ik 60 zijn met volle rimpelige lippen. Gelukkig kwam deze dag toch een aantal jaren eerder en werd mijn stash rijkelijk aangevuld met Miss Vegas Volt. Afgelopen December waren m’n vriend & ik naar Orlando gegaan en daar heb je een Estée Lauder Company Store die dus verschillende producten verkoopt van alle merken die onder Estée Lauder vallen (denk maar aan M.A.C., Bobbi Brown, Origins, Clinique, Estée Lauder, …) Vaak vind je daar producten van limited editions zoals blushes, oogschaduws, lipsticks (waaronder ik de Viva Glam Nicki heb gevonden!).
.

 photo vegasvolt6_zps5f44b9d1.jpgHierboven even een swatch op m’n hand die iets duidelijker is dan de foto hieronder. Voor mij lijkt het inderdaad een lipstick met een koudere ondertoon maar die wel nog steeds mooi bij m’n huid past vind ik. Uiteraard past het kleur beter als ik wat gebruinder ben, dus tijdens de zomermaanden maar dit weerhoud me er niet van hem in deze koude wintermaanden te dragen :)
. photo vegasvolt1_zps0825d280.jpg
Voila, ik hoop dat je een klein beetje snapt waarom ik een liefde heb gecreëerd voor deze lipstick en ik ben blij dat ik mijzelf nu trotse eigenares kan noemen. Btw, het voordeel aan de store waar ik hem kocht, is dat hij ook nog eens goedkoper was, want ik betaalde uiteindelijk maar $10,95 (excl. tax) terwijl je al snel bij ons een €18 neerlegt, toch?

7 gedachtes over “M.A.C. Vegas Volt

  1. Hele mooie lipstick! Echt prachtige kleur.
    Zelf heb ik onlangs de Ruby Woo lipstick van MAC gekocht, ook een felrode kleur, maar een matte finish. Ik vind de matte finish supermooi, maar het is toegegeven heel moeilijk voor mijn lippen, die drogen echt supersnel uit. Dit lijkt me wel een goede lipstick voor drogere lippen, misschien toch eens proberen!

    X Sara

    • Hey Sara,
      Ik heb inderdaad ook best vaak last van droge lippen en heb ook vaak problemen met matte lipstick want dan zie je er velletjes zo snel door. Je moet echt perfecte, zachte lippen hebben om zo de lipstick mooi en goed te kunnen dragen. Maar met elke lipstick (zelfs ook met deze) scrub ik m’n lippen eerst goed en daarna lippenbalsem.

Plaats een reactie