Goede voornemens voor 2014

 photo tumblr_myme1faCsD1rflf6to1_500_zpsc0c5a2f9.jpg
Een nieuw jaar, nieuwe kansen en wensen die we ons allemaal opdragen. Toch? Ik had er nog niet echt bij stilgestaan dat ook ik weer even moest gaan nadenken wat ik graag wil voor 2014 die ik voor mezelf even neerpen, zodat ze niet meer kunnen uitgewist worden en dat ik zo mezelf meer moet forceren om ze in realiteit waar te maken. In principe zijn sommige wensen niet allemaal moeilijk om over na te denken want ze zijn gewoon voor de hand liggend. Ik wens iedereen het beste toe en dat 2014 ons jaar mag zijn! Als je benieuwd bent naar mijn wensen/vooruitzichten kan je gerust verder kijken in deze post ;-)

ja, het is alweer tijd voor een ‘goede voornemens voor 2014’! Tijdens het jaar lijkt alles op ‘normaal’ tempo te gaan, maar zodra ik deze post moet hertypen lijkt het jaar gewoon weeral —zoals we elk jaar wel zeggen— gevlogen te zijn. In 2013 heb ik wat tegenslagen als leuke dingen mogen meemaken en deze wil ik even kort toelichten alvorens we verdergaan naar mijn volgende voornemens voor die 20 die nu vervolgt wordt met 14! Mijn voornemens van dit jaar kun je hier terugvinden.
Hetgene wat ik wel verwezelijkt heb van mijn vorige wensen was dat ik toch wat kilootjes kwijt ben geraakt, gelukkig. Zoals gezegd heb ik 9 maanden (tot begin dec ’12) in San Francisco gestudeerd, en hoe dan ook zijn er toch wat kilo’s bijgekomen. Ik ben deze kwijtgeraakt en gelukkig nog een paar extra! Daar was ik enorm blij mee want ik bleef steeds maar op 1 gewicht hangen en geraakte nooit meer lager. Alleen ben ik ze kwijtgeraakt op een niet-zo’n-gezonde-manier en dat kwam vooral door stress van m’n werk. Jammergenoeg denk ik dat er alweer een kilootje is bijgekomen met al dat eten de afgelopen dagen, haha.
Het volgende punt was een leuke job, die ik uiteindelijk na lang zoeken had gevonden. Ik vond het in het begin superleuk en mooie verdiensten en dergelijke maar het einde was echt zo uitputtend en ik had te kampen met (heel) veel stress waardoor ik slecht sliep, vermagerde, snel ziek werd, … Ik ga hier ook niet verder op in omdat het internet nog steeds erg openbaar is maar ik werk er gelukkig niet meer, alleen ben ik nu natuurlijk terug op zoek naar een leuke job.
En als laatste wat ik vind ik ook wel bereikt heb, is op vlak van liefde. Ik ben nog meer van hem gaan houden en we hebben het afgelopen jaar terug ontzettend leuke dingen samen gedaan die ik 1 voor 1 zal koesteren en vaak op zal terugblikken.

Uiteraard heb ik nu voor mezelf terug een lijstje gemaakt die ik beslist wil doen of wil verwezelijken. Ik maak hem dit jaar iets uitgebreider dan vorige keer, maar ik wil zo graag dat 2014 mijn jaar word. Hier gaan we dan:

 photo tumblr_mymf15YnBn1ry5naio1_500_zps5e7d7314.jpg

The Job
Yes, encore une fois! Ik wil supergraag gaan groeien op vlak van werk. Ik stel niet al te hoge eisen meer voor mezelf maar ik wil een job die ik leuk vind en jaaaaren wil doen. Na heel wat te bespreken met m’n vriend wil ik nog steeds graag fulltime job maar wat ik ook zie zitten is een 4/5de week gaan werken waardoor ik dus een extra dag in de week thuisben. Hierbij kan ik in bijberoep gaan om zo toch nog iets te gaan doen met m’n diploma schoonheidszorgen. Ik doe gel/acrylnagels, pedicure, massages, … nog steeds erg graag maar om volledig zelfstandig te worden dan weer niet. Maar als ik dit kan verwezelijken, dan kan ik zelf mooie uren bepalen en een extra centje bijverdienen met iets wat ik altijd leuk heb gevonden.

Rokprinses, de blog
Inderdaad, ook van deze blog wil ik iets maken. Ik wil groeien in het bloggen en m’n blog zelf laten groeien. Ik hoef niet de grootste en populairste blog te worden op het grote web maar iets meer herkenning zou meer voldoening geven. Uiteraard moet ik mezelf meer karakter toestoppen om ervoor te zorgen dat ik frequenter blog en dit op vaste dagen. Ik ben meestal kwaad (is iets te hard uitgedrukt) en teleurgesteld in mezelf als ik half afgewerkte posts heb staan en dus niet online zijn gegaan. Ik heb alleen wat moeite met vooruitbloggen omdat ik liever op het moment zelf schrijf, en daarom moet ik mijn visie nog wat bijsleutelen. Ik moet wel zeggen dat ik afgelopen tijd toch al een mooie vooruitgang zie en dit op vlak van volgers, activiteit en kwaliteit (namelijk op vlak van foto’s) van m’n blog.

Ons eigen huisje
in 2014 moet het gewoonweg gebeuren. Samenwonen. De laatste tijd is de drang en nood aan een eigen stekje hoog geworden, heel hoog zelfs. Ik wil m’n eigen appartementje zelf kunnen inrichten met leuke meubels en accessoires die mij een goed en warm gevoel geven. Thuis komen en gewoon je vriend kussen en samen gezellig doen. Zelfs het huishouden doen kriebelt bij me, hoe gek dit ook klinkt. Van zodra we beiden (vriend & ik) een goede baan hebben gevonden kan het best snel gaan maar we zijn geleidelijk aan spullen aan het kopen voor onze uitzet en dit geeft me een ongeloofelijk goed gevoel en het begint alleen nog maar meer te kriebelen in m’n tummy!

Yummy voor onze tummies
Hoe ongeloofelijk ik de laatste tijd naar foto’s kijk van lekkere gerechtjes of leuke ideeën op Pinterest of naar foodblogs! Ik vind het geweldig als je kunt genieten van koken. Soms ben ik wel stressy tijdens koken omdat ik alles op tijd af wil hebben  of bang ben dat ik spetters krijg op m’n arm tijdens het bakken… Ik wil mezelf gaan uitdagen om meer en beter te gaan koken. Ik zou daarom heel graag een kookcursus willen volgen om later voor m’n hubby lekker eten te bereiden :) Het kriebelt ook wel om te gaan experimenteren met koken want heb voor m’n kerst ook een paar leuke én handy keukentools gekregen die ik binnenkort wil uittesten maar ik denk dat ik meer gemotiveerd ben als ik mijn EIGEN keukentje heb, want dan kan je alles vuilmaken zonder bang te moeten zijn dat je commentaar krijgt ;-) hahaha
Ook als uitbreiding voor m’n keukentje zie ik daar wel een mooie KitchenAid in passen! (dus Sinterklaas of Kerstman, in 2014 ben ik al tevreden met zo’n mooi robotje in mijn keuken)

 photo tumblr_mymdisVsRw1szf5rfo1_500_zps25be4db2.jpg

Reizen
Afgelopen jaar hebben we zat veel leuke dingen gedaan. We hebben gecruised, Rome ontdekt, samen naar Londen getrokken, ik heb m’n vriend met een paar steden laten kennismaken in België als hij mij in Nederland en recent hadden we nog een last-minute reis geboekt naar Florida! We kunnen het niet onder stoelen of banken schuiven, maar wij zijn zowat reis-freaks, als ik het zo mag noemen. M’n vriend zit nu alweer rond te kijken voor een reisje voor volgend jaar en hoe we alles gaan plannen want 1 reis staat sowieso al vast voor 2014: we gaan terug een week naar Florida (Miami & Orlando) en erna een week cruisen rond Nieuwjaar. Dit samen met z’n broer, broer z’n vriendin en m’n vriend z’n ouders dus dit wordt ook weer een heel avontuur. Wat voor reizen/citytrips ervoor nog zullen komen is voor ons ook nog een raadsel :)

Strakker figuur, is wat ik wil 
Ik noem het deze keer niet ‘vermageren’ of ‘afvallen’ maar ik wil mezelf gewoon iets strakker zien. Ik vond mezelf altijd te dik, maar eigenlijk is het gewoon dat ik iets strakker wil zijn. Uiteraard wil ik wat overtollig vet kwijt maar dan voel je je meer zelfzekerder en beter. Ook al zegt vriendjelief dat ik goed ben zoals ik ben (oooh, wat een schatje toch) maar ik doe het voor mezelf. Ik wil me gelukkiger voelen in het lichaam waarin ik zit en mezelf zo mooier vinden. Hoe ik het ga aanpakken ben ik nog niet helemaal aan uit maar wil wel terug iets van sport doen. Als ik blogs lees over meisjes die hardlopen krijg ik stiekem wel zin om het opnieuw te proberen maar ik ken mezelf, en in dit koude weer zie ik het echt niet zitten en zeker niet alleen :( Ik wil graag wel terug gaan fitnessen (en dan vooral cardio) maar probleem is nu beetje dat ik moeilijk een abbonnement kan nemen waar ik ‘thuis’ nog woon, want als we dan binnen paar maanden misschien verhuizen (naar een totaal andere regio) ben je ook weer geld kwijt, ed. Alles zou natuurlijk beter op z’n plaats vallen eenmaal we samenwonen, omdat je dan inderdaad een nieuwe vriendenkring kan beginnen, sport, verenigingen enzovoort… Maar ik wil liefst voor de zomer 2014 wat veranderd zijn en anders so-wie-so voor onze reis in December naar USA.

Love and Passion
Again, mijn liefde. Iedere relatie heeft wel iets waar aan moet gewerkt worden en dit wil ik ook nog steeds verder zetten. Ik heb aan bepaalde dingen gewerkt, afgelopen jaar en dat is kennelijk al kenbaar waar ik stiekem trots op ben. Ik vind het fantastisch om tijd door te brengen met m’n lover en hoe cliché het ook mag klinken, ik wens elk jaar opnieuw dat we meer  naar elkaar toe groeien en we meer van elkaar gaan houden.

Zo ook bij deze wens ik iedereen veel liefde en gelukswensen toe en dat 2014 een mooi avontuur wordt voor elk van ons. Ik hoop dat we elk leuke belevenissen of doelen kunnen afstrepen van ons lijstje en terug op het einde met een glimlach op ons gezicht kunnen terugblikken op afgelopen jaar. Hopelijk was 2013 geen al te vershrikkelijk jaar voor jullie en anders kunnen jullie vandaag met een goede moed afsluiten en een nieuwe openen. Ik ben benieuwd of jullie leuke voornemens hebben voor het nieuwe jaar.

2 gedachtes over “Goede voornemens voor 2014

  1. Hele leuke voornemens! Allemaal heel herkenbaar wat je schrijft, echt fijn om te lezen.

    Dat samenwonen, moet je gewoon doen! Ik woon nu 1,5 jaar samen met mijn vriend en we zijn nu begonnen aan een eigen loft te bouwen, dus over een dik halfjaar verhuizen we weer en hebben we echt een eigen stekje! Ik moet zeggen dat we gewoon nog dichter naar elkaar zijn gegroeid sinds we samenwonen.

    Vooruit bloggen probeer ik wel altijd te doen, hoewel ik de meeste inspiratie heb op het moment zelf, ik heb er echt de tijd niet voor. Ik heb 2 jobs (1 fulltime en nog eentje zelfstandig met mijn vriend) en dan blijft er echt amper tijd over. En ik wil ook graag meer groeien in de bloggerswereld, ik denk er net zo over als jij!

    Reizen doe ik supergraag en doe ik zeker 3 keer per jaar (meestal nog meer als het kan), dus dat hoop ik ook te doen in 2014. Mijn vriend is een supergoede chefkok en we koken samen echt heel lekkere gerechten (heel fijn en gezellig!) en dat strakker figuur wil ik ook hebben tegen de zomer!

    Gelukkig nieuwjaar en hopelijk komen al je wensen voor 2014 uit!

    X Sara

    • Waw Sara! Respect voor jou :) maar heel erg gezellig dat jullie nu aan het bouwen zijn, lijkt me enorm leuk en inderdaad… Heb Je net weer iets meer samen bereikt door te gaan bouwen. M’n vriend z’n ouders zijn nu bv op reis en dan zijn we vaak paar weken alleen thuis en dat vind ik al een goede voorbereiding want dan moeten we ook echt alles zelf doen.

      Wij houden ook echt super van reizen en we zitten nu alweer weg te zwijmelen naar een nieuwe vakantie maar nu inderdaad even nog wat geld opsparen voor samenwonen :)

      Maar erg lekker dat je vriend dan nog eens chefkok is!

      Ik wens jou ook een heel goed 2014 toe.

Plaats een reactie